σύστημα πέδησης του οχήματος. Μιας και τα συγκεκριμένα τμήματα
εξασφαλίζουν την ασφάλεια των αυτοκινήτων, έχει ιδιαίτερη σημασία ο
προσεκτικός έλεγχος της κατάστασής τους και η σωστή συντήρησή τους.
Ποιά είναι τα συνηθέστερα είδη των δίσκων των φρένων;
Τα ευρύτερα διαδεδομένα είδη δίσκων των φρένων είναι τα πιο κάτω:
• Επίπεδοι δίσκοι
• Δίσκοι με χαράξεις ή αυλακώσεις
• Διάτρητοι δίσκοι
• Δίσκοι με χαράξεις και διάτρηση
• Αεριζόμενοι δίσκοι
• Δίσκοι με λακκάκια
• Κυματιστοί δίσκοι (Μαργαρίτα)
Ποια είναι πιθανότερα προβλήματα, τα αίτιά τους και οι τρόποι πρόληψης;
Υπερθέρμανση. Ενδέχεται να προέλθει λόγω της τριβής των τακακιών των
φρένων στους δίσκους των φρένων, σε περίπτωση χαλασμένων τακακιών
φρένων, κολλημένου εμβόλου δαγκάνας ή οδήγησης με πατημένο το πετάλι
του φρένου. Η υπερθέρμανση επιφέρει μείωση της απόδοσης.
Όταν παραμορφωθούν οι δίσκοι των φρένων, παράγουν ήχους και το όχημα
αρχίσει να ταλαντεύεται και να γέρνει κατά τη μείωση της ταχύτητας. Αν
τα τμήματα πάθουν μεγάλη ζημιά, ενδέχεται μέχρι και να ξεκολλήσουν.
Για να αποτραπούν τα συγκεκριμένα προβλήματα, θα πρέπει να
διασφαλίζετε πως το σύνολο των τμημάτων κινείται ελεύθερα και δεν
δέχεται αντίσταση η πέδηση.
Διάβρωση. Τα πιθανότερα αίτια είναι η έκθεση των τμημάτων στο αλάτι
του δρόμου, την υγρασία κ.λπ., οι μεγάλες περίοδοι μη χρήσης, κυρίως
όταν το χειρόφρενο είναι τραβηγμένο, κολλημένο ή δεν έχει λυθεί
τελείως. Τα σημεία με διάβρωση επιφέρουν υπερθέρμανση, κραδασμούς,
τριξίματα, μειωμένη δύναμη πέδησης και δονήσεις. Για να παράσχετε
προστασία στους δίσκους των φρένων από τη διάβρωση, μην παρκάρετε ποτέ
για πολύ καιρό το αυτοκίνητό σας σε εξωτερικούς χώρους. Αν παρ’ όλα
αυτά πρέπει να μείνει παρκαρισμένο για πολύ καιρό, απαιτείται η απαλή
και με προσοχή χρήση των φρένων για να φύγει η σκουριά.
Ραγίσματα γύρω από τις οπές στερέωσης. Αν ραγίσει η περιοχή γύρω από
τις οπές των μπουλονιών του τροχού, τις περισσότερες φορές ευθύνεται
το υπερβολικό σφίξιμο των παξιμαδιών και των μπουλονιών του τροχού ή
το σφίξιμό τους με λάθος σειρά ή κακή ευθυγράμμιση ανάμεσα στην πλήμνη
του τροχού και του δίσκου φρένων. Το αποτέλεσμα θα είναι, ο δίσκος των
φρένων να αρχίσει να τρέμει κατευθείαν μετά την τοποθέτησή του ή λίγο
αργότερα. Όταν το τμήμα δέχεται μεγάλα φορτία, ενδέχεται να
παραμορφωθεί και να σπάσει. Απαιτείται σε κάθε περίπτωση η τήρηση των
συστάσεων των κατασκευαστών όσων αφορά στις ροπές και τη σειρά
σύσφιξης, για να μην προκληθεί ζημιά στους δίσκους. Παράλληλα,
απαιτείται η διασφάλιση της σε παράλληλα επίπεδα ευθυγράμμισης ανάμεσα
στην πλήμνη και το τμήμα.
Αυλακώσεις στην επιφάνεια. Τα ξένα αντικείμενα που κάθονται ανάμεσα
στα τμήματα του μηχανισμού, είναι ο πιθανότερος ένοχος. Οι δίσκοι
φρένων από μαλακά υλικά και τα κακής ποιότητας τμήματα, κινδυνεύουν
περισσότερο. Οι αυλακώσεις μειώνουν την δύναμη πέδησης και προκαλούν
δυσάρεστα τριξίματα κατά την μείωση της ταχύτητας. Έχετε τη δυνατότητα
να αποτρέψετε με ευκολία το συγκεκριμένο πρόβλημα, κάνοντας καλό
καθαρισμό των δίσκων και των τακακιών κατά την τοποθέτησή τους,
κάνοντας χρήση τμημάτων υψηλής ποιότητας και αλλάζοντας τα τακάκια
μαζί με τους δίσκους των φρένων.
Υπάρχει πλήθος εταιριών που παράγει τα συγκεκριμένα ανταλλακτικά
αυτοκινήτου. Ανάμεσά τους βρίσκονται οι Brembo, Bosch, Delphi, TRW και
JURID.
Το Autodoc αποτελεί ένα κορυφαίο κατάστημα ανταλλακτικών αυτοκινήτου
Έχετε σκοπό να αλλάξετε δίσκους φρένων, τακάκια, δαγκάνες ή άλλα
ανταλλακτικά αυτοκινήτου; Κάντε μια επίσκεψη στο ηλεκτρονικό μας
κατάστημα και αγοράστε οτιδήποτε έχετε ανάγκη από ένα μέρος κάνοντας
οικονομία χρόνου και χρημάτων. Οι αξιόπιστοι σύμβουλοί μας θα σας
παράσχουν βοήθεια για να διαλέξετε τα σωστά προϊόντα για το όχημά σας.
Θα απαντήσουν παράλληλα με ευχαρίστηση σε όλες σας τις ερωτήσεις που
αφορούν στα προϊόντα, τις διαδικασίες πληρωμής και τους όρους